זה תלוי בנו

זה באמת תלוי בנו ליצור את השינוי שאנו רוצים לראות בעולם וההוכחה והביטוי לכך יתרחשו מתוך הציבור הרחב. היכן נמצא הציבור הרחב? הוא בדיוק כאן בכל אחד מאיתנו, והוא באירופה, באסיה, במזרח התיכון, באפריקה, בדרום אמריקה, באוסטרליה ובצפון אמריקה. הוא בכל מקום שבו תמצאו אנשים ובכל מקום שבו אנשים מסתמכים על המודעות. הטבע המאחד של המודעות הוא מה שמאחד את כולנו בקשר משותף, וזה תלוי בנו להביא לידי ריפוי ואחדות עולמיים שהם בהישג ידינו וכל כך נחוצים.

מאת: קנדיס אודנבר

כאשר אנו מסתמכים על המודעות, אנו יכולים למצוא פתרונות לדאגות האישיות שלנו כמו גם פתרונות לבעיות העומדות בפני העולם. עלינו לדעת בבירור שהדרך היחידה שבה אנו יכולים להתחבר למקור זה של תבונה הוא להתוודע אליו באופן מעמיק. ככל שנתוודע לתבונה הזאת הטבועה במודעות, כך נפסיק להיות תחת השליטה של ההתמקדות העצמית האובססיבית שאילצה אותנו להקדיש את תשומת הלב שלנו לנסיבות האישיות שלנו. כתוצאה מכך, נראה בצורה עמוקה מאוד, שלא רק אנחנו צריכים לאכול ולמצוא מחסה ולבוש, אלא כולם צריכים את אותם הדברים.

כפי שאנו יודעים, לאנשים רבים על כדור הארץ אין את הדברים הבסיסיים האלו. במקום שנתייחס כמובן מאליו לעובדה הזאת, אנו מעלימים עין או חשים חסרי אונים להתמודד עם זה, עלינו להכיר לגמרי בעובדות אלו ולמצוא את הנחישות לעשות משהו בנוגע לזה. באמצעות כוחה של ההתמדה במודעות, חמלה עצומה שיש לה היכולת והנחישות להביא לידי שינוי ישיר תנבע מתוכנו. נמצא פיתרון לבעיות אישיות וגלובליות בכך שנתעלה מעבר לנקודות מבט כגון: 'הם ואנחנו'.

הדרך הרגילה להתייחס לתודעה היא במעקב אחר מחשבות, רגשות ותחושות ותיוגם כחיוביים, שליליים או ניטרליים. אנו מנסים לצבור עוד מחשבות חיוביות ולהיפטר מהשליליות. במקום שדרך התייחסות זו לתודעה תביא תועלת אמיתית, היא רק יוצרת מתח ואי נוחות רבים יותר בתוכנו ואצל אחרים, ולעולם אינה יכולה לספק פתרונות ארוכי טווח לבעיות שמולן אנו ניצבים.

עלינו לשחרר את כל נקודות הייחוס הקונבנציונאליות- לאפשר לעצמנו לגלות את המודעות ולהיות מובלים על ידי כוחות התבונה הטבועים במודעות ונמצאים מעבר לחשיבה רגילה. החדשות הטובות הן, שכוחות התועלת העצומה הנובעים מהמודעות, הם מלאי עוצמה ויש להם את היכולת המלאה להביא לידי השינויים הנחוצים למין האנושי לא רק כדי לשרוד, אלא כדי לשגשג. אלו הם שינויים שהתודעה הקונבנציונאלית איננה יכולה אפילו לדמיין.

המשבר שמולו ניצבת האנושות כיום אינו רק משבר של בעיות חיצוניות כמו עוני, זיהום ואיום של מלחמה גרעינית; השורש של משבר זה הוא בתודעה. הקונפליקט והזיהום הסביבתי שמופיעים ברחבי העולם כולו משקפים את הדרך שבה אנו מתייחסים למחשבות ולרגשות שלנו. כעס, אלימות, ייאוש, דיכאון כרוני והתמכרות לסמים ולאלכוהול מתגברים בעולם המודרני. עימות עצום מתרחש בתוכנו, וכתוצאה מכך יש לנו גם קונפליקטים במשפחות ובקהילות שלנו ובעולם כולו.

כאשר אנו בפשטות צוברים ביטחון במודעות שלנו, אנו מוצאים פתרונות שהם לגמרי מעבר למה שיכולנו להמציא עד כה. ככל שיותר ויותר אנשים ברחבי העולם ילמדו ליהנות מהמודעות היציבה, נרכוש עוצמה שתביא לידי שינויים משמעותיים המועילים באמת לכדור הארץ ולתושביו.

לעיתים עולה השאלה: "כיצד אני יכול להסתמך על המודעות בשעה שיש כל כך הרבה סבל בעולם?" צבירת ביטחון במודעות היא הפיתרון הטוב ביותר לבעיות שעומדות בפני המין האנושי. כאשר אנו מתמידים במודעות, אנו מתחילים להכיר את עצמנו כחלק אינטגרלי של הסדר הטבעי, במקום כמשהו נפרד ממנו. באמצעות כוחה של המודעות, אנו מתבססים באופן גובר והולך בנינוחות של קיומנו הטבעי וכתוצאה מכך, האנרגיה האדירה של המודעות הנצחית יכולה לזרום בתוכנו ללא כל הפרעה.

הטבע הוא נינוח עם כל מה שמתרחש, וכך גם אנו אמורים להיות. הטבע נינוח עם כל קיצוניות. אם האוקיינוס סוער וגועש, או שקט ורגוע, הוא שבע רצון עם עצמו כפי שהוא. הוא אינו מנסה להפוך את הגלים הגדולים לקטנים, או להרגיע איזורים סוערים. הוא פשוט נח כטבע של עצמו ומניח לגלים להיות כפי שהם.

גם כך אנחנו אמורים להתייחס כך אל המחשבות והרגשות שלנו. במקום לנסות ולשלוט בכל גל של מחשבה ורגש כאשר הוא מופיע, אנו פשוט נחים כאוקיינוס העצום של המודעות ורואים כל גל כביטוי מושלם של המודעות הזאת. בדרך זו אנו חיים בהרמוניה ובשלום עם כל מה שמופיע בתודעה שלנו רגע אחר רגע ומזדהים רק עם המודעות הכוללת-כל שהיא הטבע האמיתי שלנו.

כאשר אנו נינוחים במודעות עם כל מה מה שמתרחש בתוכנו, אנו מגלים תבונה. כאשר אנו עושים זאת, אנו חווים את התועלת המדהימה של התבונה דרך ניסיוננו האישי. בבקשה אל תקבלו את מה שאני אומרת רק מכיוון שאני אומרת זאת; אני מזמינה אתכם לבחון את הדברים האלה בעצמכם, כמו מדען שיש לו היפותיזה ואז חוקר אותה על מנת לראות את התוצאה. הסתמכו על המודעות לרגעים קצרים, החוזרים ונשנים פעמים רבות, עד שזה נהיה רציף, ולאחר מכן תראו מה קורה כתוצאה מכך.

ברגע שהמודעות שלנו מבוססת בצורה מספקת, איננו מוסחים באופן מתמיד על ידי נקודות מבט. בכך התועלת של התבונה המתרחשת בטבעיות נהיית ברורה מאוד. הרמה הראשונה של תועלת היא לעצמנו כאינדבידואלים. זוהי תועלת עצמית. אנו משיגים שלווה ואושר בלתי מעורערים בתוכנו. אין זה עניין של מה בכך! ברגע שאנו מועילים לעצמנו בדרך המאוד חיונית הזאת, לא תהיה הפסקה בזרימה הקבועה והיציבה של תחושות ופעולות מלאות חמלה המופיעות. זהו הכבוד, הביטחון והאלגנטיות של התועלת שמקורה בתבונה עמוקה וטעונה באנרגיה הבלתי מוגבלת של המודעות. מהמודעות הנמצאת מעבר ללמידה או לחשיבה, מופיעים פתרונות שלעולם לא היינו יכולים להגיע אליהם דרך חשיבה רגילה.

דרך הנינוחות הטבעית של המודעות הפתוחה לגמרי, אנו יודעים מה לעשות וכיצד לפעול בדרך פשוטה ומועילה.

בכל זמן שאנו מחפשים אחר שלווה במקום אחר כלשהו, עלינו לבדוק ולמצוא אותה בתוכנו. באמצעות כוחה של המודעות, המין האנושי יכול לגלות את השלווה פנימית והשלום העולמי שחיפשנו.

זה תלוי בנו.

תורגם מאנגלית, מתוך אתר neWorld

בואו לגלות עוד