על מימוש פוטנציאל ומעגלי כח סינרגטיים

סינרגיה (מיוונית: synergos – לעבוד ביחד) היא גולת הכותרת של תהליכים קבוצתיים. סינרגיה היא מפתח לעסקת חליפין מספקת, סינרגיה היא הדרך הקצרה ביותר למימוש פוטנציאל, סינרגיה היא הלך רוח של הדדיות מעצימה, סינרגיה היא תהליך שמניע את עצמו, סינרגיה היא מפתח לדרכים יצירתיות להשגת יעדים.

מאת: בת חן שפירא

שלום לך,

סינרגיה (מיוונית: synergos – לעבוד ביחד) היא גולת הכותרת של תהליכים קבוצתיים

סינרגיה היא מפתח לעסקת חליפין מספקת

סינרגיה היא הדרך הקצרה ביותר למימוש פוטנציאל

סינרגיה היא הלך רוח של הדדיות מעצימה

סינרגיה היא תהליך שמניע את עצמו

סינרגיה היא מפתח לדרכים יצירתיות להשגת יעדים – להפיק מכל פעולה יותר תועלות ליותר אנשים

בעולם העסקים הסינרגיה באה לביטוי במעגל כוח קבוצתי, שילוב כוחות של שני עסקים או יותר, למטרות שונות בדרכים בהן לא היה כל אחד מהעסקים לנוע לבדו.

הסינרגיה היא מצב בו מתקיימת תוצאה משותפת לפיה 1+1>2, שבה כל חלק משיג את יעדיו ולצידם תועלות נילוות ורווחים נוספים

בסינרגיה מתקיימת ישות משותפת ובו זמנית גם כל חלק מובחן, עומד בפני עצמו ומוגדר בדרכו.

סינרגיה היא מבנה של יחסים מזרז, מצמיח, מאחד ומחזק

סינרגיה מניחה שיש מקום לכולם ויש מספיק לכולם

סינרגיה הופכת את התחרות ללא רלוונטית

סינרגיה היא בחירה!!!!!!

ואם אתה מעוניין לממש יותר מהפוטנציאל שלך, אתה מוזמן להתניע את מעגל הכח של הסינרגיה

להיפגש לבקר מעצים עם קבוצת עמיתים, קבוצת שווים ולשחזר את חווייית השוק

כי קבוצה זה כח!!! וכח זה פוטנציאל!

ממש "סחר חליפין" במשאבים אישיים-מקצועיים-עיסקיים שמתחקה, מצד אחד אחרי הרעיון הקבוצתי ומהצד האחר, אחרי המבנה הקונספטואלי של ה"שוק".

ועוד לא דיברנו על הפוטנציאל הגלום בכח הקנייה המאורגנת, בכח ההשפעה על הסביבה, בכח העמידות וכד'…

ואיך נדע שהצלחנו להפיק סינרגיה?

ארבעת המדדים שתקפים בתהליכים בקבוצה תקפים גם בשוק וגם בעסקה מסחרית. לכולם אותם העקרונות:

– השפעה – השפעה, מלשון שפע. כל אחד מאיתנו משפיע ומושפע. ככה זה בתהליכים קבוצתיים. ככה זה גם בשוק. ככה זה בסחר חליפין. בקבוצה, מגיע שלב אחרי הכרות ואחרי בדיקות כאלה ואחרות, שנוצר מערך של אמון, אינטימיות ואהדה במידה, שעשויה להיות רגשית או עניינית.

כך או כך, מתחולל במרחב המשותף "סחר חליפין" סינרגטי. הוא זה שמעניק למשתתפי הקבוצה תחושה של 'ערך מוסף', מעבר לסיבה שהניעה אותם להשתתף בקבוצה. אדם שחווה עצמו משפיע חש בעל ערך ולצד זה גם מושפע במרחב מוגן מרגיש מועצם. ואנחנו – כבעלי מקצוע שמובילים קבוצות מחוייבים להיות מודעים שאנחנו בעמדת השפעה שמחייבת אותנו להטעין את עצמנו, למלא את המצברים. לוודא שיש באמתחתנו שפע להעניק ולספק תועלת למישתתפים בקבוצות שאנחנו מובילים.

יצירת סינרגיה משמעה הדדיות בהשפעה – כולם מרוויחים, בו זמנית מושפעים ומשפיעים!

– השראה – השראה היא הרוח היצירתית ששורה עלינו בשעה שאנחנו ניפתחים לעולם של האחר. זה קורה, באופן טבעי ומתבקש, בקבוצות שמגיעות לשלבים מתקדמים. העבודה בקבוצה מזמנת את אותם רגעים קסומים בהם ההשוואתיות הופכת לרעיון יישומי, הקנאה לאתגר יצירתי, התחרות למסע מהנה והייאוש… לא רק שלא נעשה יותר נח אלא מפנה את מקומו לאמונה, תקווה, נחישות, בחירה וודאות. ואם בקבוצה כן אז למה בעסק לא?

יצירת סינרגיה מעוררת את ההשראה ומאפשרת לכל השותפים לבצע קפיצה קוונטית בתוכניות שלהם להשגת יעדים!

– השכלה – ללמוד. להפעיל את הראש. לאתגר את החשיבה. לדעת! הלמידה מהאחר מתוך עזרה, מתוך חיקוי, מתוך חילופי ערך ואפילו מתוך תיסכול מתאפשרת במעגל כח סינרגטי שמזמן מצד אחד את הידע על "משהו חדש" ומצד שני את האפשרות לנסות אותו בשלמותו או בחלקו. אנשים מגיעים לקבוצות כדי ללמוד דברים חדשים – תכנים, מיומנויות, אורחות חיים, דרכי חשיבה, התנהלות ושיטות לשפר את איכות חייהם. ואנחנו – כל אחד בדרכו, כל אחד בתחום המומחיות שלו, מחוייבים להמשיך להשכיל, כמנוע לתהליך מקביל , מודלינג, ודוגמא אישית.

יצירת סינרגיה מאפשרת להפוך את ההשכלה להלך רוח ולדרך חיים!

– התפתחות – לחוש. להרחיב את מינעד החוויות. לפתוח את האפשרויות. לפתח את "כלי" העבודה שלנו – את עצמנו. את מי ואת מה שאנחנו. בהתפתחות יש פתח למשהו חדש, חי ונושם. דינמי. התפתחות היא פסגת המטרות של תהליכים בקבוצה. אנשים מבקשים להתפתח ולשפר את איכות חייהם באמצעות השרותים המקצועיים שלנו. ומכיוון שזוהי מהות ותמצית העניין, הרי ההתפתחות שלנו היא שורש התהליך המקביל.

יצירת סינרגיה גורמת להתפתחות טבעית שמרחיבה את הזהות האישית ליכולת להיות מובחן ומזוהה בתוך זהות מוכללת של מיכלול חדש!

אז אחרי כל ההסברים האלה, שעומדים ב-d.n.a של התהליכים בקבוצה ושל תהליכים בשוק, העתקתי את אותו המבנה התורשתי גם ליום התכנסות מיוחד, ב… ככר השוק!

7/9 ניפגשים ו… מביאים חבר.

כל הזכויות שמורות
בת-חן שפירא – קו מנחה לפיתוח עסקי
groupologiabiz@gmail.com

בואו לגלות עוד