כיתת "שקד" – מרחב משנה מציאות

בקיץ 2009 החלטתי שהגיע הזמן ללימודים אקדמיים. הגשתי מועמדות והתקבלתי למסלול מנהל עסקים במרכז האקדמי פרס ברחובות. המסלול, מסלול מובנה, מתחילים ביחד ומסיימים יחד – חברי הכיתה מונים מעל 80 אישה ואיש איכותיים מתחומי עיסוק שונים בגילאים שונים – כולם באו להצליח ולעשות משהו טוב עם עצמם. בהתנסות שעברנו ביחד במהלך התואר –  הסתבר כי כולם יכולים ורוצים גם להיות חלק מקבוצה איכותית שחרטה על דגלה עזרה והקשבה הדדית, פתיחות והרבה אהבה. זהו הסיפור של כיתת שקד מהמרכז האקדמי פרס ברחובות.

מאת: איציק תבל

היות ואני מאמין שלקבוצה קטנה וגדולה יש אפשרות לייצר מציאות מסוגים שונים (בניה או הרס), ביקשתי לייצר מתחילת הסמסטר אוירה בונה ומפרגנת. פניתי לכל חברי לכיתה ושיתפתי אותם ברצוני לייצר קבוצה מהסוג שבונה ומחזקת את חבריה. פנייתי הגיעה לאוזניים קשובות, דבר שיצר אוירה מיוחדת בכיתה, אוירה של הקשבה, נדיבות ואהבה. אנשים הבינו את היכולת החזקה של הקבוצה לתרום לכל אחד מהפרטים בה ואכן, מידע זרם בין כל חברי הקבוצה לגבי סיכומים, עזרים, קישורים מעניינים וגם נושאים מנהלתיים. לקראת המבחנים נוצרו קבוצות דינאמיות של לימוד עצמי והכנה – הקבוצה בהחלט יצרה העצמה של כל אחד מחבריה.

לקראת הסמסטר השני, כבר הייתי משוכנע כי האווירה הנהדרת בין כל האנשים תרמה רבות להישגים ולאיכות החיים של כולנו. הצעתי שנגדיל את האפשרויות ע"י מיזמים חדשים שיעשו את החיים שלנו טובים יותר והצעתי שתי אפשרויות, ביקשתי שיציעו עוד, ואכן קפצו עוד כמה רעיונות ומתנדבים למימוש הרעיונות ונוצרת דינאמיקה מחוזקת של נתינה ועזרה…

במהלך השנים, פנו אלי נציגים מהכיתות הצעירות יותר לאחר ששמעו על על מה שקורה אצלנו בכיתת שקד – המתעניינים רצו לדעת מה קרה בכיתת שקד ואיך מייצרים אוירה כזו גם בכיתות המובנות האחרות – לא שחס וחלילה היה שם משהו שלילי, עדיף להתחיל משנה ראשונה באווירה טובה ולכן ביקשו לדעת.

קיץ 2012 היה הקיץ האחרון של הקבוצה בלימודים, כ 90% סיימו את התואר בהצלחה. אני בטוח שהחוויה המשותפת היתה אור עבור כל אחד ממשתתפיה. לקראת סוף התואר, הצעתי לקבוצה להמשיך יחד לתואר שני, באותו המוסד.. כ 20 החליטו להמשיך ביחד, הרוב בחרו להשאר ביחד באותן התמחויות, מתוך הבנה שיחד אפשר לעשות הרבה יותר והרבה יותר מוצלח. בחרתי ללמוד במסלולים הקרובים לליבי ולכן ויתרתי על הצמדות לקבוצה המקורית. כיום, אני נושא את הבשורה לקבוצות חדשות.

בפנייתי האחרונה לסיכום התואר, הודיתי לכל אחד מאנשי הקבוצה על החוויה המיוחדת שלי, כמו גם על כך שהקבוצה היתה לי משענת נעימה כשאני עייפתי לרגע. כתבתי על הדרך: "לכל מי שיעמוד בפני אתגר דומה, יחד בתואר השני כאן או בכל מקום אחר, או לכל שימוש מקורי אחר, אני מזכיר ומדגיש, שלכל אחד נתונה הזכות והיכולת להניע מהלך כזה, כדי להפוך קבוצה של אנשים בודדים לקבוצה מאוחדת ומגובשת. במקרה הייתי הראשון שהניע את הקבוצה, אבל המסירות, ההתמדה והדבק שכל אחד מאיתנו יצק לתוך הביחד הזה, זהו הגורם העיקרי להצלחה שלנו כקבוצה."

המרחב שיצרנו יחד ואשר כלל הרבה הקשבה ואהבה שינה את חווית הלימודים של כולנו לטובה – זהו המרחב של כיתת שקד- יחד שינינו את המציאות של כולנו.

איציק תבל הינו פרויקטור רב תחומי (טכנולוגי-צבאי ואזרחי, פיתוח עסקי בינלאומי, חברתי), יזם חברתי ועסקי ומוסיקאי. במילותיו שלו, הוא מיישם מיצר שיתופי פעולה פוריים לכלל השותפים בכל אחד מעיסוקיו המגוונים. נשוי לשרון ואב ל-4 ילדים מקסימים.

בואו לגלות עוד